Kereta Sewa Shah Alam

Pendaftaran

Powered by 123ContactForm | Report abuse

08 Disember 2010

Sistem no giliran di kaunter JPJ

Pihak JPJ telah memperkenalkan sistem nombor kepada kepada semua ejen sekolah memandu dan juga kepada ejen syarikat yang lain untuk membuat urusan lesen memandu dan cukai jalan. Tapi sistem nombor yang diperkenalkan adalah menyakitkan mata dan hati saya. Manakan tidak.........


Sebagai contoh .... Ejen A, B, C, D, E, terdapat lima ejen di situ. Saya adalah ejen F. Bila saya ambil no giliran, no saya contohnya 20. Masa mununggu lagi 20 lah. Cuba lihat apa yang berlaku. Terdapat hanya 6 ejen termasuk saya tapi giliran menunggu masih 20. Rupa-rupanya ejen A hingga ejen E telah mengambil nombor giliran banyak kali. Lepas ejen A buat lesen hingga ejen E, maka ejen A buat lagi mengikut pusingan mereka yang yahudi tu.Kalau beginilah caranya baik pihak JPJ jangan perkenalkan sistem ni. Menyusahkan. Terasa saya seperti di buli. Takanlah saya hendak membazirkan masa menunggu ejen A hingga E tadi buat lesen sehingga JPJ tutup kaunter. Pihak yang bertanggugjawab sila pantau................ ingat apa itu objektif JPJ.

Tiada ulasan: